Evde Sağlık Hizmetleri
26 Ağustos 2019

Evde Sağlık Hizmetleri; teşhis ve tedavi sonrası süreçte, gerek kronik bir hastalığın takibinde, gerekse ihtiyaç sahiplerine kendi ortamlarında sağlık hizmetlerinin en iyi ve en doğru bir şekilde sunulması/verilmesidir.

Evde Sağlık Hizmetlerinin amacı, günlük yaşam şartlarını en az etkileyerek en doğru tedaviye ulaşmak yolu ile hastalığın ve yetersizliğin etkilerini en aza indirmek ve aynı zamanda hastanın yaşam kalitesini yükseltmektir.

EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNE NASIL BAŞVURULUR ?

Hasta veya hasta yakını tarafından Türkiye’ nin genelinde tahsis edilen 444 38 33 (444 EV DE) numaralı telefon aranarak başvuru yapılır.

Başvurular kayıt altına alınarak Evde Sağlık Hizmetleri Ekibimiz tarafından yerinde değerlendirilir. Evde Sağlık Hizmetleri Sağlık Bakanlığımızca sunulmakta olup mesai saatlerinde hizmet vermektedir ve ücretsizdir.  (https://evdesaglik.saglik.gov.tr)

Evde Sağlık Hizmetleri Tarafından Yapılanlar:
  • Tanı koymak yerine tanısı konularak tedavisi düzenlenmiş hastaların takibini yapmak.
  • Tıbbi cihaz, malzeme ve ilaç kullanımına ilişkin raporların çıkartılmasına yardımcı olmak.
  • Gerekli durumlarda hastalık raporu çıkartılmasına yardımcı olmak.
  • Evde kullanımı gerektiren tıbbi cihaz ve ekipmanların doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek.
  • Hasta ve yakınlarına Evde Sağlık Hizmetleri sürecinde üstlenebilecekleri görevler, hastalık, tedavi, bakım eğitimi vermek ve diğer ihtiyaçlarının giderilmesi için bilgilendirmek.
  • Evde Sağlık Hizmetleri ekibi tarafından gerektiğinde hasta nakil araçları ile hastanın hastaneye naklini sağlamak.
  • Hastanın muayene, tetkik, tedavi ve tıbbi bakımını yapmak.
  • İlacın reçete edilmesindeki özel düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla uzun süreli kullanımı sağlık raporu ile belgelendirilen, hastanın hastalığına bağlı olarak kullandığı ilaçları yazmak ve ilaç kullanımı ile ilgili bilgi vermek.